woensdag 1 november 2017

Snow globe...


Dag allemaal,

Vandaag wil ik jullie een kaartje laten zien van de nieuwe snowglobe. Wat een super leuk stencil is het. Je kunt hem op een kaart verwerken, maar hij is ook leuk om er gewoon een enkelkaartje van te maken.
Ik heb er een schudkaartje meegemaakt. Zodat het een echt schudbol vol sneeuw is geworden.

Ik heb hiervoor eerst het hele stencil tegen elkaar aangelegd, dus de bol en de voet en deze op wit cardstock in zijn geheel omtrokken, zodat je een mooie basis krijg, waarop je de snowglobe kunt opbouwen. Een cirkel designpapier gesneden en ook achter de voet een stukje designpapier geplakt. 


Hoe maak je nu een rond schudgedeelte helemaal dicht, nu dat heb ik gedaan met onze foampads. Die we in verschillende dikte hebben. Ik heb de foampads van 5x 5 mm gebruikt, die 2 mm dik zijn.  Ik heb ze netjes rond geplakt, doordat het kleine vierkantjes zijn, gaat het rond plakken ook vrij gemakkelijk. Zie onderstaande foto. Voordat ik de foampads gaat plakken, heb ik eerst de ronde cirkel met sterretjes een keer uitgestanst en die op de basis kaart geplakt, zodat je weet waar je de foampads moet plakken, zodat ze straks niet uitsteken. Daarna het tafereeltje in de cirkel geplakt. Toen de foampads geplakt. De globe gevuld met schudmateriaal. Daarna een cirkel transparante sheet opgeplakt en afgewerkt met de ronde cirkel met sterretjes die bij de snowglobe zit.




Gebruikte materialen:
6002/0775 Cutting & Embossingstencil takje
6002/0776 Cutting & Embossingstencil kerstster
6002/0926 Cutting & Embossingstencil globe
6011/0516 Designpapier let it snow
6370/0052 Artificial flowers

8099/0104 Wit linnen karton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten